میکسر صنعتی (Industrial Mixer) در مواردی که تولیدکنندگان نیاز به ترکیب و شکست مواد داشته باشند، استفاده می‌شود. یک میکسر می‌تواند شامل هر دستگاهی که مواد را مخلوط‏‏ یا همگن می‌کند یا مواد متنوع ریز را به یک ماده واحد تبدیل می‌کند، باشد. میکسرها توانایی ترکیب کردن هر مایع یا جامدی را دارند تا در نهایت ماده مورد نیاز را تولید کنند. به طور استاندارد یک میکسر دارای یک محفظه یا مخزن اصلی بوده و با تیغه یا بیلچه دوار، مواد داخل آن مخلوط می‌شود.

بسته به اینکه میکسر برای چه موضوعی استفاده می‌شود، برای مخلوط کردن مواد ممکن است دارای بیلچه یا پاروی پهن و یا تیغه تیز باشد. معمولاً هرمیکسر با توجه به نوع فعالیت ،تیغه ای را دارا میباشد تا برای ترکیب و مخلوط کردن مواد با قابلیت‌های مختلف قابل استفاده باشد.

اغلب میکسرها به علت ماهیت بهداشتی و مقاومت در برابر خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. مواد دیگری که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد، آلومینیوم، چدن، فولاد است.

میکسر می‌تواند در بسیاری از موارد طی پردازش و یا مراحل تولید محصول با استفاده از تیغه‌های موتوری قدرتمند خود، ترکیب انواع مواد را به خوبی به انجام برساند.

صنایعی از قبیل خودرو، تصفیه آب، خمیر و کاغذ، کشاورزی، شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی از میکسرها برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند.

اکثر صنایع با تولیدات تجاری از میکسر صنعتی استفاده می‌کنند. میکسرهای صنعتی قادر به پردازش و ترکیب مواد در حجم‌های بالا هستند. این میکسرها دارای مخزن بزرگی برای نگهداری مواد هستند و همچنین دارای تیغه‌هایی که مواد را برای در هم شکسته شدن تحریک می‌کنند.

میکسر ها انواع مختلفی دارند که باتوجه به نوع فعالیت پیشنهاد داده میشوند.

 

عامل مهم و اصلی دیگر در طراحی مهندسی یک میکسر،‏ طراحی تیغه و نیز انتخاب الکتروموتور با قدرت مناسب است. برخی از شرکت‌ها و صنایع نیاز به ویژگی‌های بالاتری نظیر سرعت بالای مخلوط کردن مواد برای میکسرها دارند که شرکت تولیدی سبلان صافی در پارامترهای طراحی خود این مهم را لحاظ کرده است.

تنها با یک تماس از کیفیت و قیمت محصولات ما مطلع شوید.